Çocuklar İçin Eğitici 3 Uygulama

Günümüzde çok sayıda eğitici uygulama bulunuyor. Sizlere bunlar arasından 3 tanesini tavsiye ediyoruz.
 

Dijital bir çağın ortasında BİT (Bilgi ve İletişim Teknolojileri) ve bunlarla gelen uygulamalar, çocukların öğrenim hayatları için ideal birer pedagojik araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Aşağıda çocukların belirli birtakım bilişsel yeteneklerini çalıştırmak ve geliştirmek için ön plana çıkan eğitici 3 uygulama ile ilgili detaylar sunuyoruz. Bu uygulamalar, çocukların mantık, dikkat, hafıza, görsel zeka, okuma hızı vb. pek çok alanda kapasitelerini geliştirmek için faydalı özellikler taşıyor.

Yeni jenerasyonun elektronik aygıtlarla dolu bir dünyaya geldiklerini aklımızdan çıkarmamalıyız. Bu aygıtlar, doğru kullanıldıkları takdirde çocukların gelişimi açısından son derece yararlı birer araç haline dönüşebilirler.

“Her sınıfta, her bir öğrencinin ve her bir öğretmenin elinin altında bulunacak teknolojiye ihtiyacımız var. Çünkü bunlar günümüzün kalem ve kağıdı. Bunlar, dünyanın büyük bir kısmını görüp anlamamıza yarayan birer mercek.”

-David Warlick-

Çocuklar İçin Eğitici 3 Uygulama

Smile and Learn

Smile and Learn, 3 yaşından 12 yaşına kadar olan çocuklar için tasarlanmış bir uygulama. Bu uygulama içinde 6 alana ayrılmış 5000’den fazla aktivite bulunuyor:

Eğitici uygulamalar ve tablete bakan kız

  • Bilim.
  • Uzay.
  • Mantık.
  • Dil.
  • Duygular.
  • Sanat.

Bu uygulama ile çocuklar bir yandan farklı düşünsel kapasiteleri ve bilişsel yetenekleri (anlama, dil, dikkat, yaratıcılık, sosyal yetenekler vb. ) çalıştırma ve geliştirme şansına sahip olurken diğer yandan da eğlenceli vakit geçiriyorlar.

 

Ayrıca bu uygulamanın kullanıcı ile bağlantılı, onu da aktivitelere katan bir özelliğe sahip olduğunu da belirtmek gerekir. Çünkü uygulama içeriğindeki aktiviteler çocukların özel ihtiyaçlarına ve öğrenme biçimlerine göre ayarlanabilir seçenekler sunuyor.

Bu uygulamanın diğer bir avantajı ise, çocuğun farklı görevler üzerinde gösterdiği ilerlemeyi kaydetmesi ve bu ilerleme ile uyumlu olarak pedagojik tavsiyelerde bulunması. Yani anneler, babalar ya da öğretmenler, bu faydalı fonksiyonun getirdiği avantajları kullanma şansını bulunuyor.

Son olarak, Smile an Learn uygulamasında herhangi bir şekilde reklam bulunmadığının da altını çizelim. Bunun yanında eğer uygulamayı aylık ya da yıllık üyelik ücreti ödemeden kullanmak isterseniz, oyunlara ve aktivitelere erişiminiz sınırlı olacaktır.

Kids Logic Land Adventure

Kids Logic Land Adventure, kahramanları Jack adında bir erkek çocuk ile Alice adında bir kız çocuğu olan eğitici uygulamalardan bir diğeri. Bu oyunun temel amacı, beş farklı adayı dolaşarak iki kahramanımıza saklı hazineleri bulmaları için yardım etmek.

Bu adaların her birinde çocuklar aşağıda sıralanan testler gibi bir dizi testten geçmek zorundalar:

  • Bir şeklin belirli bir açıdan nasıl göründüğünü tahmin etmek.
  • Puzzle yapmak.
  • Sırayla ilerleyen bir dizi resmin devamında hangi resmin geleceğini bulmak.
  • Sudoku tamamlamak.
  • Diğerlerine göre farklı olan resmi bulmak.
  • Belirli bir şeklin kaç adet parçadan oluştuğunu bulmak.
  • Benzer resimleri bulmak.
Anne ve kızı tabletten ders çalışıyor

Uygulama içine yerleştirilmiş olan bu görevler, 6-8 yaş grubundaki çocuklarda mantıksal düşünme, matematik yetenekleri, görsel zeka, hafıza ve dikkat yeteneklerini geliştirmek için tasarlanmış.

Memory and Attention Training for Kids

Memory and Attention Training for Kids, 4 ila 7 yaş aralığında bulunan çocuklar için geliştirilmiş bir diğer eğitici uygulama. Uygulama, çocuklarda özellikle şu yeteneklerin geliştirilmesini sağlamak üzere tasarlanmış:

  • Görsel ve işlevsel zeka: Grafikler, tablolar, şekiller, resimler ve desenler çizmek, okuma hızını artırmak ve okuyup yazarken daha az hata yapmak.
  • Dikkat kapasitesi: Çocuklarda gözlemleme yeteneği, konsantrasyon ve tepki kontrolünün geliştirilmesi.

Bu uygulamada 7 adet oyun ya da aktivite bulunuyor:

  • Ekranda daha önceden gösterilmiş olan nesneleri bulmak.
  • Daha önceden hayvanlara verilmiş olan numaraları hatırlayarak her bir hayvanla ona ait olan numarayı eşleştirmek.
  • Tabloda görülen sayıları artan bir şekilde sıralamak.
  • Belirli bir modele benzeyen bütün resimleri işaretlemek.
  • Oyun kartlarını eşleştirmek.
  • Bir palette bulunan renk serisinin sırasını doğru bir biçimde ezberlemek.
  • Verilen bir modelle aynı olan bir resmi düğmeye basarak seçmek.

Bu oyunların her birinde 4 seviye yer alıyor. Böylece görevlerin zorluk derecesi çocuğun yaşına ve gelişim durumuna göre değiştirilebiliyor.