Çocuklara Bilinçsizce İlaç Vermek: 3 Tehlike

9 Temmuz 2019
Çocuklara bilinçsizce ilaç vermek önerilmeyen bir durumdur. Evde ilaçlarınız olsa bile herhangi bir ilacı çocuğunuza vermeden önce çocuk doktorunuza danışmalısınız. Bir tıp uzmanı, çocuğunuzun gösterdiği belirtileri tedavi etmek için size detaylı bilgi verecektir.
Çocuklara bilinçsizce ilaç vermek çok tehlikelidir ve hiç önerilmeyen bir alışkanlıktır. Bunun taşıdığı risklere rağmen ebeveynlerin bir uzmana danışmadan çocuklarına bilinçsizce ilaç vermesi çok yaygındır.

Çocuklara bilinçsizce ilaç vermek: tehlikeli bir alışkanlık

Bilinçsizce ilaç vermek, bir tıp uzmanına danışmadan ilaç içmek ya da alternatif doğal çözümler uygulamaktır. Bu uygulamanın yan etkileri kişinin sağlığını hem uzun hem de kısa vadede ciddi boyutlarda riske atabilir. Bazı durumlarda bilinçsiz ilaç kullanımı ölümcül dahi olabilir.

Ebeveynler genellikle basit bir karın ağrısını yanlış ağrı kesicilerle tedavi etmeye çalışır. Başka yaygın bir alışkanlık da ebeveynlerin çocuklarının ateşi çıktığında bir doktora danışmadan onlara antibiyotik vermesidir.

Bir hastalığın tedavisinde hem verilecek ilacın seçimi hem de doğru dozajın belirlenmesi çok önemlidir. Bu kararları alma yetkisi sadece tıp uzmanlarına ait olmalıdır. Yanlış ilaç vermenin ya da yanlış dozda ilaç vermenin kişinin sağlığı üzerinde çok ciddi sonuçları olabilir.

Çocuklara bilinçsizce ilaç vermenin sonuçları

1. Antibiyotiğe karşı direnç

Ebeveynlerin çocukları için sadece bir tıp uzmanı önerdiğinde antibiyotik kullanması çok önemlidir. Aksi halde, çocuklar antibiyotiğe karşı direnç geliştirebilir ve bu da bu ilaçların gelecekte işe yaramamasına yol açabilir.

Birçok durumda, mide ve solunum hastalıkları ve ateşli hastalıklar antibiyotik kullanmayı gerektirir. Bununla beraber, hastalıkların %85’i virüse bağlı olarak ortaya çıkar ve antibiyotik tedavisi gerektirmez.

Bu uygulamanın yan etkileri kişinin sağlığını hem uzun hem de kısa vadede ciddi boyutlarda riske atabilir.”

2. Zehirlenme tehlikesi

Yanlış ilaç vermek tehlikeli olduğu kadar yanlış dozda ilaç vermek de çok tehlikelidir. Çocuğun kilosu ve boyu gibi belli faktörler doğru dozajı belirlemede önemli rol oynar. Eğer düşük dozda ilaç verirseniz çocuğunuzun hastalığı muhtemelen iyileşmeyecektir. Öte yandan, eğer yüksek dozda ilaç verirseniz çocuğunuz zehirlenebilir ve hayatını tehlikeye atmış olursunuz.

şurup içen bebek

3. Bilinçsiz antibiyotik kullanımının yan etkileri

Çocuklara bilinçsizce antibiyotik vermenin ciddi yan etkileri vardır. En yaygınları arasında; ciltte kaşınma, solunum güçlükleri, bitkinlik, zehirlenme ve sonu ölümle sonuçlanabilecek alerjiler de yer alır.

Yapmaktan kaçınmanız gereken hatalar

  • Çocuklara ilaç vermek hakkında diğer ebeveynlerin tavsiyesine uymak. Çocuklar genellikle diğer çocukların yaşadıklarına çok benzer hastalıklar yaşarlar. Öte yandan, bu durum sizin çocuğunuzun da aynı hastalıktan muzdarip olduğunu göstermez. Bu gibi durumlarda sadece bir tıp uzmanının doğru teşhis ve tedaviye karar verebileceğini unutmayın.
  • Çocuğunuzun geçmişte yaşadığı bir hastalıktan kalan ilaçları tekrar hastalığında ona vermek. Daha önce de belirttiğimiz gibi, çocukların gösterdiği belirtiler benzer olsa da ebeveynlerin onlara sadece bir doktorun teşhir koyarak ilaç yazabileceğini unutmaması gerekir.
  • Hastalıklarla ilgili bilgiyi internette araştırmak. Bunun ana sebebi, internette çok fazla bilgi olmasıdır. Bu bilgilerden bazıları çok değerliyken bir kısmı da değildir. Söz konusu tıbbi bilgiler olduğunda birçok ebeveyn doğru bilgiyi yanlış olandan ayırt edemeyecek durumdadır.
  • Belirtiler ciddi bir hastalığa işaret ediyorsa en kötüsünü düşünmek. Çocuğunuzun belki de çok basit ve zararsız bir hastalığı olabilir, bu yüzden çocuk doktorunun doğru değerlendirme yapmasına izin vermeniz gerekir.